BEELDDENKEN

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben kinderen die beelddenken een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden.

De leermethodes in het reguliere onderwijs sluiten niet aan bij alle denkwijzen. Logisch, want de meerderheid van de mensen (±95%) leert auditief digitaal (via het gehoor). Slechts een kleine groep leert visueel.

TRAINING “IK LEER ANDERS”

Ik ben gecertificeerd coach ‘Ik leer anders’. Ik leer kinderen hoe ze de lesstof kunnen vertalen naar beelden. Hiermee krijgt de beelddenker grip op het opslaan, verwerken en onthouden van de aangeboden lesstof. We zien direct resultaat. Doordat we de lesstof op de juiste manier aanbieden aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Tijdens de eerste sessie kunnen leerlingen met bijvoorbeeld een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.

Deze leerstijl beelddenken is wetenschappelijk onderbouwd.

De training omvat 4 sessies van een uur. Jonge kinderen kunnen de training samen volgen met hun ouders of leerkracht.

De sessies zijn opgebouwd in de volgende onderdelen:

  • Taal en lezen (alfabet en woorden, spelling/dictee)
  • Cijfers (cijferveld, rekenen plus en min automatiseren, tafels, delen
  • Klokkijken (analoog en digitaal)
  • Evt. hulp bij werkstukken, spreekbeurten, boekbesprekingen, topografie

We werken met het werkboek ‘Ik leer anders’.

De training kost €279,- incl. het werkboek ‘Ik leer anders’.

Bron: www.ikleeranders.nl